Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

8. 11. 2010 12:35
poměrně dlouhý článek

Možná by mohl sloužit jako obhajoba SA při odvolání, nebo jako návrh zákona do parlamentu.

Jinak je otázka co z něj vyplývá. Buď

a) Zákon je špatný a měl by se změnit. Nic proti takovému názoru. nebo

b) Proti znění zákona se prohřešují mnozí Ale potrestána byla teď akurát SA. Ovšem protestovat proti tomu je na mentalitě malýho kluka, kterýho chytil při nějaký lumpárně hlídač a kluk se mu snaží vytrhnout se slovy "Podívejte se pane, támhle Vám nekdo utíká"

;-)

0 0
možnosti
A

andy2000

8. 11. 2010 14:08
Re: poměrně dlouhý článek

Co mi z toho vyplývá si sám nejsem jistý. V té kapitole SA je uvedeno i několik bodů, které odporují i současnému základu a i výkladu zákona, takže podle mého názoru má SA šanci; stačí aby ukázala, že jim těma autobusama jezdili i lidé za jiné ceny než za ty kreditní zlevněné lístky.

Jinak to ad b) je špatně. Praxe ÚOHS třeba v tomto případě se spíše podobá "odsuzujeme vás za nepřiměřenou sebeobranu; měl jste se nechat zabít", případně "policajt jde po ulici, zastaví vás a tvrdí, že se mu nelíbí, co děláte, protože chodit v zimě v kraťasech, to se prostě nedělá". Je otázka, nakolik máte šanci proti tomu policajtovi uspět, když zákon řekne, že vás vlastně může postihnout za cokoliv, co není obvyklé.

0 0
možnosti
PH

petrph

8. 11. 2010 14:40
Re: poměrně dlouhý článek

Toť otázka - on totiž SA paradoxně sám nahrál obžalobě, když při nedávném (letos už asi čtvrtém) zvyšování cen právě na těch linkách odkud vytlačil konkurenci slovy mluvčího vysvětlil že "že cena otevřené jízdenky byla na těchto tratích dočasně z marketingových důvodů nastavena níž než cena plného jízdného.".

Nicméně, ten hlavní omyl,který se tu šíří, je to že přednostní je právo podnikatele mít zisk. Ve skutečnosti, když se podíváte většina důležitých činností ve společnosti je postavena na solidaritě a dotacích. Zdravotnictví, důchody, školství, zemědělství,obrana, vývoj věda kultura, tělovýchova,až třeba i k té dopravě (od stavby dálnic až k místním nelukrativním linkám). Čili, za těchto okolností nebude preferovat zájem podnikatele nad zájmem společnosti.

0 0
možnosti
PH

petrph

8. 11. 2010 14:43
Re: poměrně dlouhý článek

Protože, předvedu Vám, k čemu ten boj o zisk vedl. V K.VArech stála kdysi místní jízdenka 10Kč a lístek do Prahy 120Kč-místní dopravní podnik si na lukrativní lince do Prahy částečně kryl ztráty z místní dopravy. Pak přišla Letuška a SA a svedly "boj o zákazníka"-srazily krátkodobě cenu do Prahy až na 50Kč. První odpadnul místní dopravní podnik a své linky zrušil, pak odpadla Letuška. Nyní si podnikavé SA účtuje za cestu do Prahy tržně 140Kč, a místní dopravní podnik (protože nemá z čeho krýt ztráty), tak za jízdenku po městě 18 Kč a za přestupní 25 Kč...

Asi bych naivně předpokládal, že SA vstoupí i do boje o místní ztrátové linky..;-D

0 0
možnosti
P9

pavel 99

8. 11. 2010 15:14
Re: poměrně dlouhý článek

jenom drobný dotaz - to "krytí ztrát" není takovým eufemismem na "ceny pod náklady" (sanované z jiných zisků) - tedy přesně totéž, za co SA dostal pokutu?:-/

0 0
možnosti
A

andy2000

8. 11. 2010 15:36
Re: poměrně dlouhý článek

Po pravdě, tohle je přesně ten styl "mně se nelíbí výsledek tržního procesu, někdo něco musel udělat nefér, pojďme ho potrestat".

Něco typu "Hostivice vyhrály nad Spartou, to je špatně, rozhodčí by měl mít právo dávat trestné body Hostivicím, protože prostě musely hrát nefér".

0 0
možnosti
A

andy2000

8. 11. 2010 15:12
Re: poměrně dlouhý článek

Ano, předpokládám že výrobci aut, počítačů, léků, lékařských přístrojů, zbraní, vědeckých přístrojů atd. atd...všichni fungují na solidaritě a dotacích. Není to náhodou tak, že stát tyto kategorie začal dotovat - a tak fungují na dotacích? (mimochodem, samotná dotace v principu je uznání, že ti lidé, kteří tu dotaci dostanou, fungují na základě zisku)

Nicméně: co je špatného na tom, že když je konkurence, snížím ceny - když není konkurence, zvýším ceny.

Ad váš příklad týkající se ceny jízdenky v KV: křížové dotace jsou tím samým zákonem zakázány; tudíž je hezké, že byste chtěl nízké ceny, ale tento stejný zákon je zakazuje. Myslíte si, že by ÚOHS měl odsoudit SA na základě toho, že se mu "nelíbí", že si účtuje v do KV vysoké ceny? (ono mimochodem od té doby se také začalo platit mýtné a vzrostla cena pohonných hmot a pravděpodobně i další náklady, takže srovnání s minulostí není úplně fér; stejně tak SA jezdí výrazně lepšími autobusy).

0 0
možnosti
PH

petrph

8. 11. 2010 16:13
Re: poměrně dlouhý článek

Já jenom komentuji jak to nakonec v tom super tržním prostředí po vytlačení konkurence dopadlo. A jak by to taky mohlo dopadnout v té výrobě či distribuci léků, lékařských přístrojů kdyby zbyl pouze jediný výrobce na trhu. Protože lidi ty léky a přístroje na léčení potřebujou .

A že ty dotace neznamenají v principu je uznání, že ti lidé, kteří tu dotaci dostanou, fungují na základě zisku. Spíše naopak, tedy že stát uzná že poskytování dané činnost není bez dotací ziskové alébrž ztrátové..

Já se obávám že touhle !marketingovou zkratkou" si právě SA podřezává cestu k lokálním tratím. Neboť on se pak stát nebo kraje nemohou spolehnout jakou cenu jim vlastně SA nabízí. Onu "marketingovou" na pár týdnů provozu nebo tu skutečnou tržní kterou nasadí potom? A nebude (třeba) marketingová nabídka požadavku nízkých dotací platit pár týdnů a pak SA řekne, sorry já se začínám chovat tržně, dejte mi 3x tolik??

0 0
možnosti
P9

pavel 99

8. 11. 2010 16:28
Re: poměrně dlouhý článek

na provozování lokálních tratí se uzavírá smlouva a při plnění smluvy není zvykem říkat "sorry, já začínám....."

0 0
možnosti
A

andy2000

8. 11. 2010 17:17
Re: poměrně dlouhý článek

Můj pocit z UK je takový, že tam místní samosprávy dotují akorát tak školní autobusy. Výsledek? Různý - máte tam autobusy na telefon, spoustu malých společností, car pooling, dobrovolná sdružení, která pomáhají s dopravní obslužností.

Jde to i bez toho; vyjde to řádově levněji a výsledek je plus minus stejný. Proč by se kraje na něco měly spoléhat? Mimochodem, jestli vám cena 170Kč z Prahy do Brna nebo 140 do KV připadá drahé, tak fakt nevím. Ta cena je drahá, protože to někdo v minulosti kvůli větší konkurenci prodával za polovic. No... a jako co?

0 0
možnosti
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2292x
Je obtížné najít hloupější a nebezpečnější způsob rozhodování než dát tato rozhodnutí do rukou lidem, kteří nic neplatí za to, že se zmýlí.
-- Thomas Sowell